Waarom de autosport meer vrouwen moet aantrekken.

Door hun specifieke hormoonhuishouding en neurale structuur zijn vrouwen doorgaans iets linkser in hun ideologie en stemgedrag. Het is duidelijk dat er (in België toch) een verband bestaat tussen politieke overtuiging en een voorkeur of afkeur voor bepaalde sporten. Autosport betekent voor linkse partijen doorgedreven kapitalisme, milieuverontreiniging, waaghalzerij en wordt door hen niet als een heuse sport aanzien.

Onze samenleving is (voorlopig nog) aan het verlinksen. Dit komt doordat vrouwen meer macht hebben gekregen en het testosterongehalte van moderne mannen, door een gebrek aan mannelijke stimuli in onze moderne samenleving, naar een gevaarlijk laag peil is geëvolueerd.

De kans zit er dus in dat autosport steeds meer naar de achtergrond wordt verdrongen en misschien wel in de vergeetput eindigt.

Om dit te vermijden dienen organisatoren alles in het werk te stellen om meer vrouwen enthousiast te maken voor autosport.

De meeste vrouwen zijn helemaal niet geïnteresseerd in autoracen, maar er zijn er nog meer dan genoeg die zich wèl willen bewijzen in deze mannensport.

De autosport heeft er alle belang bij om autosportminded vrouwen aan te trekken en hen goed op te vangen. Zelfs al gaat dit een beetje ten koste van mannelijke toprijders. Er staat namelijk te veel op het spel en iedereen moet the big picture durven zien.

We mogen vanzelfsprekend ook niet gaan overdrijven, want als toprijders niet meer aan de bak komen (wat ze in België sowieso al niet doen), hebben de niet racende vrouwen geen reden meer om nog verliefd te worden op talentvolle piloten; en struinen er alsmaar minder vrouwen door de paddock. Waarom zouden de mannelijke piloten dan nog zoveel moeite doen om hun budget rond te krijgen als ze toch geen indruk meer kunnen maken op het vrouwelijk schoon…?

Besluit: méér vrouwen in de paddock, met of zonder helm!

Hoe kan men dit realiseren?

Net als in een discotheek, waar men vrouwen al eens gratis toegang durft te verlenen, kan dit worden toegepast bij circuitbezoek. Elke vrouwelijke bezoeker ontvangt bijvoorbeeld een geschenk of in plaats van vrouwelijke strippers als attractie te gebruiken mogen dat ook wel eens mannen zijn. Heren piloten, wie zich geroepen voelt….

De mogelijkheden zijn eindeloos.

Om vrouwelijk piloten aan te trekken kan men een ladies-cup nieuw leven inblazen. Zij die snel genoeg zijn mogen bijvoorbeeld doorstoten naar de meer professionele disciplines (zou ook geen slecht idee voor mannen zijn). Men zou ook een talentenjacht kunnen organiseren, exclusief voor vrouwen, etc.

Op deze manier worden er ook adverteerders aangetrokken die mikken op een vrouwelijke doelgroep. Niet vergeten: de economie wordt alsmaar meer draaiende gehouden door vrouwen (en ouderen, kinderen en allochtonen). Haast geen enkel bedrijf is nog geïnteresseerd om te adverteren voor mannen tussen de 18 en de 45 jaar, homoseksuelen uitgezonderd, maar die zien we de Raidillon echt niet “à fond” opstuiven...

Meld je aan voor onze nieuwsbrief
E-mailadres: